Uitgebrande woonboerderij in Dwingeloo staat er verloren bij
DWINGELOO – De uitgebrande woonboerderij aan de Lheeweg in Dwingeloo staat er dinsdagochtend verloren bij na de grote brand van maandagavond. Van de rietgedekte woning is weinig meer over.
De woning is volledig uitgebrand. Aan de voorkant staat nog een deel van de gevel overeind, terwijl de achterkant van het pand volledig is ingestort. Rondom het terrein zijn hekken geplaatst om het gebied af te zetten.
Sloopbedrijf Bork begon maandagavond al met de eerste sloopwerkzaamheden aan het zwaar beschadigde pand. Dinsdagochtend is goed zichtbaar hoe groot de schade is. Het uitgebrande karkas van de woonboerderij trekt veel bekijks uit de omgeving.
De brandweer is inmiddels vertrokken. In de straat staan borden die aangeven dat de weg afgesloten is voor verkeer. Alleen bestemmingsverkeer mag de straat nog in.
De brand brak maandagavond uit in het rietendak van de woonboerderij en schaalde al snel op naar een grote brand. Meerdere brandweerkorpsen uit de regio kwamen ter plaatse, maar de woning kon niet meer worden gered.







Share this content:



Verstuur reactie