Meer dan helft van boetes focusflitser in Drenthe op N381 tussen Beilen en Westerbork
BEILEN/WESTERBORK – De focusflitser die begin dit jaar langs de N381 tussen Beilen en Westerbork stond, heeft in korte tijd veel overtredingen geregistreerd. Van de 1.759 boetes die de focusflitser dit jaar in Drenthe opleverde, werd meer dan de helft uitgedeeld op dit traject. De camera controleerde bestuurders op het vasthouden van een mobiele telefoon tijdens het rijden.
De focusflitser werd op 6 februari 2026 geplaatst langs de N381, maar is inmiddels alweer verplaatst naar een andere locatie. Uit cijfers van het CJIB blijkt dat de inzet van deze focusflitsers aan 979 boetes heeft bijgedragen. In de eerste vier maanden van dit jaar werden bijna 21.000 boetes uitgedeeld, ruim 33 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.



Share this content:



Verstuur reactie